• Prawa konsumenta
  • Prawa pacjenta
  • Prawo rodzinne
  • Prawo cywilne
  • Prawo karne
  • Prawo administracyjne
Wiadomości Prawne
Wiadomości Prawne
  • Prawa konsumenta
  • Prawa pacjenta
  • Prawo rodzinne
  • Prawo cywilne
  • Prawo karne
  • Prawo administracyjne
Halo, assistance? Czyli jak zgłosić zdarzenie na drodze
Home
Prawo

Halo, assistance? Czyli jak zgłosić zdarzenie na drodze

2 grudnia, 2015 redakcja Prawo 0 comments

Chociaż świadomość dotycząca usług assistance stale rośnie, wiele osób nadal ma problem z prawidłowym zgłoszeniem zdarzenia na drodze. Jak wynika z doświadczenia Europ Assistance Polska najczęściej popełniane błędy to nieznajomość podstawowych danych pojazdu, a także podawanie nieprecyzyjnych informacji o miejscu zdarzenia i jego skutkach.

Tymczasem odpowiednie zgłoszenie awarii, czy wypadku przyspieszy organizację pomocy przez firmę assistance.

„Witam. Dzwonię z autostrady A1 Paryż – Lille. Zepsuł mi się samochód. Proszę po mnie przyjechać”. „Oczywiście, ale prosiłbym o dokładniejsze dane – koło jakiej miejscowości się Pan znajduje, na którym kilometrze autostrady?”, pyta Koordynator Europ Assistance Polska przyjmujący zgłoszenie. „Nie wiem, proszę mnie znaleźć”, odpowiada klient. Pojazd oczywiście udało się odnaleźć, ale czas udzielenia pomocy i lokalizacja klienta na autostradzie liczącej 211 km znacznie się wydłużył. To częsty błąd klientów, którzy nie zdają sobie sprawy, że w przypadku korzystania z pomocy assistance, podobnie jak w przypadku zgłoszenia szkody firmie ubezpieczeniowej, należy odpowiednio przygotować się do zgłoszenia zdarzenia.

Dowód rejestracyjny zawsze pod ręką
Dzwoniąc do firmy assistance i prosząc o pomoc należy się spodziewać kilku pytań mających na celu weryfikację świadczeń przysługujących w ramach danej polisy. Dlatego najlepiej wcześniej przygotować dowód rejestracyjny, gdyż paść mogą pytania o numer rejestracyjny pojazdu (pole A w dowodzie), numer nadwozia (pole E w dowodzie), datę pierwszej rejestracji (pole B) oraz datę kolejnych badań technicznych (data kolejnego badania wpisana jest nad pieczątką ostatniego wykonanego badania technicznego). Zaleca się również posiadanie numeru polisy ubezpieczeniowej uprawniającej do korzystania z assistance. Najczęściej podanie tego numeru nie jest konieczne, jednak może to znacząco przyspieszyć zgłoszenie sprawy ze względu na możliwość szybszego wyszukania pojazdu w systemie. Klienci powinni również pamiętać, iż podanie większości tych danych jest obowiązkowe – w przypadku nie podania ich koordynator będzie miał prawo odmówić udzielenia pomocy.

W przypadku korzystania z assistance należy również umożliwić koordynatorowi stały kontakt telefoniczny. Klient powinien więc podać swój numer komórkowy i po zgłoszeniu sprawy nie wykonywać niepotrzebnych rozmów, np. do bliskich osób, którym chce opowiedzieć o zdarzeniu. Wówczas koordynator pomocy nie ma możliwości dodzwonienia się, jeżeli będzie potrzebował dodatkowych informacji.

Lokalizacja kluczem do szybkiej pomocy
Przed wykonaniem telefonu do firmy assistance warto sprawdzić, gdzie dokładnie się znajdujemy. Im bardziej szczegółowe informacje, tym szybciej koordynator zlokalizuje położenie pojazdu i wyśle pomoc. Jeżeli klient znajduje się w mieście powinien podać dokładny adres, czyli nazwę ulicy oraz jej numer. Podanie informacji w formie „Jestem pod Lidlem”, lub „Stoję przy wiadukcie w centrum” powoduje, że koordynator musi poświęcić dodatkowy czas na sprawdzenie lokalizacji i sprowadzenie na miejsce pomocy drogowej. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku awarii pojazdów poza terenem zabudowanym. Klient powinien wówczas podać numer drogi lub nazwę autostrady, na której się znajduje, kierunek, w którym się porusza oraz kilometr drogi znajdujący się na słupku kilometrowym stojącym przy drodze.

W trakcie zgłaszania problemów z pojazdem klient może również zostać zapytany o to, co dokładnie dzieje się z pojazdem (czy palą się jakieś kontrolki, co przestało działać lub nie działa poprawnie). Oczywiście nikt nie oczekuje od kierowcy zdiagnozowania problemu z autem, jednak te dokładniejsze informacje zostaną przekazane pomocy drogowej, która będzie mogła lepiej przygotować się do interwencji i szybciej ją przeprowadzi.

Gdy na miejscu zdarzenia pojawi się pomoc
Jak wynika z doświadczenia Europ Assistance wiele nieporozumień pojawia się również w chwili, gdy na miejscu awarii pojazdu pojawia się pomoc. Klienci często zapominają, iż na pomoc należy zawsze czekać przy aucie, a w przypadku konieczności odholowania pojazdu pomocy drogowej trzeba obowiązkowo przekazać kluczyki oraz dowód rejestracyjny (holownik ma inaczej prawo odmówić interwencji, gdyż bez dokumentów pojazdu może zostać posądzony o jego kradzież). Jeżeli w ramach assistance klientowi przysługuje transport przewożonych osób i mienia, powinien on poinformować koordynatora ile osób podróżuje pojazdem i czy przewożona jest nim duża ilość bagażu lub zwierzęta. Należy pamiętać również, iż holownik, w zależności od zapisów Ogólnych Warunków Ubezpieczenia danej polisy, nie zawsze ma obowiązek zabrania ze sobą pasażerów i czasem dalszy przejazd trzeba zorganizować we własnym zakresie. Z Ogólnymi Warunkami warto zresztą zapoznać się jeszcze przed zakupem ubezpieczenia tak, aby w chwili awarii nie być zaskoczonym niektórymi wyłączeniami i zapisami powodującymi, że pomoc nie przysługuje w pełnym zakresie.

 

Źródło: Europ Assistance
Photo credit: Phillip Pessar / Foter.com / CC BY

  • Tags
  • assistance
  • pomoc assistance
  • usługa assistance
  • zgłoszenie wypadku
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Next article Samorządy zaoszczędzą dzięki zmianom w prawie podatkowym
Previous article Osoba, która spowodowała wypadek po alkoholu, musi sama pokryć koszty leczenia ofiar. Większość kierowców nie jest tego świadoma

redakcja

Related Posts

Przepisy dotyczące ochrony sygnalistów utknęły w martwym punkcie. Coraz bardziej realna staje się groźba kar finansowych ze strony KE Prawo
28 marca, 2023

Przepisy dotyczące ochrony sygnalistów utknęły w martwym punkcie. Coraz bardziej realna staje się groźba kar finansowych ze strony KE

KNF pracuje nad projektem ustawy o systemowym rozwiązaniu kwestii umów frankowych. Bankowcy popierają takie rozwiązanie Prawo
27 marca, 2023

KNF pracuje nad projektem ustawy o systemowym rozwiązaniu kwestii umów frankowych. Bankowcy popierają takie rozwiązanie

Z gwarancji kredytowych BGK skorzystało już ponad 250 tys. firm. Przez 10 lat stworzyły i utrzymały dzięki temu pół miliona miejsc pracy Prawo
22 marca, 2023

Z gwarancji kredytowych BGK skorzystało już ponad 250 tys. firm. Przez 10 lat stworzyły i utrzymały dzięki temu pół miliona miejsc pracy

Leave a Reply Cancel reply

Gorące tematy
Pułapki związane z brakiem uregulowania podziału nieruchomości przez współwłaścicieli

Pułapki związane z brakiem uregulowania podziału nieruchomości przez współwłaścicieli

Rektor Uczelni Łazarskiego: Ustawa o cyberbezpieczeństwie wymaga ponownych konsultacji. Wątpliwości budzi zgodność z prawem części przepisów

Rektor Uczelni Łazarskiego: Ustawa o cyberbezpieczeństwie wymaga ponownych konsultacji. Wątpliwości budzi zgodność z prawem części przepisów

Białe szaleństwo. Czyli jak bezpiecznie uprawiać sporty zimowe...

Białe szaleństwo. Czyli jak bezpiecznie uprawiać sporty zimowe...

ZPF: Ustawa antylichwiarska pozbawi dostępu do pożyczek nawet 3 mln osób. Wielu może szukać gotówki w szarej strefie

ZPF: Ustawa antylichwiarska pozbawi dostępu do pożyczek nawet 3 mln osób. Wielu może szukać gotówki w szarej strefie

Potrzebujemy wsparcia prawnego, ale nie zawsze idziemy do prawnika

Potrzebujemy wsparcia prawnego, ale nie zawsze idziemy do prawnika

Polecamy
mar 28th 9:25 PM
Prawo

Przepisy dotyczące ochrony sygnalistów utknęły w martwym punkcie. Coraz bardziej realna staje się groźba kar finansowych ze strony KE

mar 27th 11:14 PM
Prawo pracy

Nowe obowiązki dla pracodawcy i pracownika przy pracy zdalnej

mar 27th 11:11 PM
Prawo podatkowe

Jak rozliczyć podatki od kryptowalut?

mar 27th 11:06 PM
Prawo medyczne

Chorzy na stwardnienie rozsiane zyskują coraz lepszy dostęp do terapii. Udostępnienie podskórnych form podania leków może zrewolucjonizować ich leczenie i jakość życia

mar 27th 10:59 PM
Prawo

KNF pracuje nad projektem ustawy o systemowym rozwiązaniu kwestii umów frankowych. Bankowcy popierają takie rozwiązanie

mar 27th 10:44 PM
Prawo medyczne

Popularność prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych ciągle rośnie. Mimo że inflacja przełożyła się również na wzrost cen takich polis

mar 23rd 12:08 PM
Prawo administracyjne

Na razie brak rozstrzygnięć w sprawie rozszerzenia ustawy „lex deweloper”. Nowe przepisy miały ułatwić budowanie mieszkań na terenach po biurach i centrach handlowych

mar 23rd 12:04 PM
Prawo medyczne

Leczenie chorób siatkówki jest w Polsce na światowym poziomie. U wielu pacjentów jednak są one wykrywane zbyt późno

mar 22nd 10:23 AM
Prawo

Z gwarancji kredytowych BGK skorzystało już ponad 250 tys. firm. Przez 10 lat stworzyły i utrzymały dzięki temu pół miliona miejsc pracy

mar 17th 3:04 PM
Prawo

Rolnicy i rodziny wielodzietne muszą złożyć wniosek, żeby skorzystać z wyższych limitów zamrożenia cen prądu. Mają na to czas do 30 czerwca

mar 17th 11:04 AM
Prawo

Nowelizacja ustawy wiatrakowej wkrótce wejdzie w życie. Niekorzystne regulacje to niejedyny problem branży w Polsce

mar 17th 6:16 AM
Prawo

Jak bezpiecznie kupić używane auto

mar 10th 3:14 PM
Prawo podatkowe

Papierowe faktury przestaną istnieć

mar 10th 1:13 PM
Prawo gospodarcze

Trzy najważniejsze zmiany dla średnich i małych firm

mar 6th 9:40 PM
Prawo podatkowe

Rosja na czarnej liście rajów podatkowych

  • Strona Główna
  • Kontakt
  • Back to top
© BezMapy.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wykonanie: Podróże z Odyseuszami