• Prawa konsumenta
  • Prawa pacjenta
  • Prawo rodzinne
  • Prawo cywilne
  • Prawo karne
  • Prawo administracyjne
Wiadomości Prawne
Wiadomości Prawne
  • Prawa konsumenta
  • Prawa pacjenta
  • Prawo rodzinne
  • Prawo cywilne
  • Prawo karne
  • Prawo administracyjne
Blisko 20 proc. Polaków ma zastrzeżenia do jakości usług. Ponad połowa z nich składa reklamację
Home
Prawa konsumenta

Blisko 20 proc. Polaków ma zastrzeżenia do jakości usług. Ponad połowa z nich składa reklamację

15 marca, 2018 redakcja Prawa konsumenta 0 comments

18 proc. klientów ma zastrzeżenia do usług, z których korzysta – wynika z badań Providenta przeprowadzonych z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Ponad połowa z grupy niezadowolonych w takiej sytuacji składa reklamację, 30 proc. poprzestaje na poskarżeniu się rodzinie, zaś 20 proc. nie podejmuje żadnych działań.

– Większość klientów jest zadowolona z usług, z których korzysta. Wciąż jest jednak grupa około 18 proc. klientów, którzy mają zastrzeżenia do usług świadczonych przez firmy. To dotyczy różnych branż. Połowa tych odpowiedzi dotyczyła branży telekomunikacyjnej, ale były też zastrzeżenia co do kredytów gotówkowych, pożyczek czy produktów ubezpieczeniowych, czyli szeroko pojętej branży finansowej – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Katarzyna Szerling, dyrektor ds. marketingu i członek zarządu Provident Polska.

Z badania Providenta wynika, że 82 proc. Polaków nie przypomina sobie żadnej sytuacji, w której mieliby jakieś zastrzeżenia, ale 18 proc. już tak. Zastrzeżenia dotyczą różnorodnych usług, od telekomunikacyjnych przez pożyczki gotówkowe, zakupy na raty, ubezpieczenia po dostawę prądu czy gazu. W takich sytuacjach przeważnie składamy reklamację (55 proc.) albo informujemy o tym rodzinę i przyjaciół (30 proc.). Tylko 5 proc. zwraca się o pomoc do rzecznika lub innej instytucji wspierającej konsumentów. 20 proc. nie podejmuje żadnych działań.

– Bardzo często niezadowolenie klienta z usług buduje się już na etapie pozyskania pierwszej informacji o produkcie oraz w procesie sprzedażowym. W Provident Polska bardzo dbamy o to, aby od samego początku, czyli już na etapie reklamy, dawać klientom rzetelną, pełną informację na temat produktu –tłumaczy Katarzyna Szerling. – Ważne jest, żeby klient korzystający z usługi finansowej czy kupujący produkt finansowy otrzymywał pełną, rzetelną i przejrzystą informację.

Pełna informacja to jedno, ale wiele zależy też od podejścia samego konsumenta, co widoczne jest m.in. na rynku pożyczkowym.

– Odpowiedzialne pożyczanie to zadanie obu stron procesu kredytowego. Po stronie klienta jest istotne, aby nie podejmował decyzji pod wpływem chwili, impulsu, lecz dokonał wcześniejszej analizy, czy będzie go stać na regulowanie rat przez kolejne miesiące. Zadaniem pożyczkodawcy jest wykonanie szeregu działań w celu upewnienia się, że transakcja będzie bezpieczna dla obu stron. Działania, które my podejmujemy, to m.in. weryfikacja danych podanych przez klienta, ocena jego zdolności kredytowej, weryfikacja jego historii w Biurach Informacji Gospodarczej czy BIK – wymienia Marcin Żuchowski, dyrektor ds. ryzyka kredytowego i członek zarządu Provident Polska.

Statystyki pokazują, że zaufanie do firm pożyczkowych wzrasta. Z badania Kantar TNS wynika, że ufa im 17 proc. Polaków. To wciąż niewiele w porównaniu z bankami (62 proc.), ale z drugiej strony w przypadku sektora pożyczkowego ten wskaźnik rośnie z dwucyfrową dynamiką. W ciągu roku firmy z tego sektora zanotowały wzrost zaufania o 54 proc. W dużej mierze to zasługa uregulowania rynku od strony prawnej (m.in. nowelizacji ustawy antylichwiarskiej i ustawy o kredycie hipotecznym).

– Klient przed wzięciem pożyczki może dokonać weryfikacji wiarygodności firmy w rejestrze stworzonym i prowadzonym przez KNF. To dosyć świeża regulacja, więc warto edukować klientów, że mają taką możliwość. Firmy wpisane do tego rejestru muszą spełniać szereg wymogów, m.in. co do wysokości kapitału, jego pochodzenia, wartości czy niekaralności zarządów. Legalnie działające firmy muszą się także stosować do regulacji związanej z maksymalnymi kosztami pożyczek tak odsetkowymi, jak i pozaodsetkowymi – wskazuje Żuchowski.

Ekspert radzi także, co zrobić, by decyzja o pożyczce była dobrze przemyślana i odpowiedzialna.

– Klienci muszą sami kontrolować swoją zdolność kredytową. W tym celu powinni szacować swój budżet domowy, możliwości spłaty rat, ale też weryfikować, z kim zawierają transakcję, np. poprzez sprawdzenie podmiotu pożyczkowego w rejestrze prowadzonym przez KNF. Konsumenci powinni też dokonywać oceny samej umowy, jej zapisów, wysokości kosztów, które tam się znajdują i rozważyć różne scenariusze, co by się stało, gdyby mieli przejściowe lub trwałe kłopoty z realizacją swojego zobowiązania – przekonuje Marcin Żuchowski.

Mówią:

Katarzyna Szerling, członek zarządu, dyrektor ds. marketingu, Provident Polska

Marcin Żuchowski, członek zarządu, dyrektor ds. ryzyka kredytowego, Provident Polska

Źródło: NEWSERIA

  • Tags
  • firmy pożyczkowe
  • nowelizacji ustawy antylichwiarskiej
  • prawa konsumenta
  • reklamacja
  • szybka pożyczka
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Next article Niemiecki Urząd Celny wziął na cel polskich przewoźników?
Previous article Rolnicy składają pierwsze wnioski o rekompensaty z powodu afrykańskiego pomorem świń. Wirus spowodował już wielomilionowe straty

redakcja

Related Posts

Fikcyjne opinie i promocje znikają z internetowych sklepów, wprowadzono nowe obowiązki dla firm Prawa konsumenta
6 lutego, 2023

Fikcyjne opinie i promocje znikają z internetowych sklepów, wprowadzono nowe obowiązki dla firm

Nowe przepisy mają ograniczyć nieuczciwe praktyki podczas pokazów handlowych. UOKiK: Klienci nie będą z nich wychodzić z kredytami Prawa konsumenta
14 stycznia, 2023

Nowe przepisy mają ograniczyć nieuczciwe praktyki podczas pokazów handlowych. UOKiK: Klienci nie będą z nich wychodzić z kredytami

Jakie promocje będą uczciwe i jak firmy będą o nich informować konsumentów? Prawa konsumenta
2 stycznia, 2023

Jakie promocje będą uczciwe i jak firmy będą o nich informować konsumentów?

Leave a Reply Cancel reply

Gorące tematy
Pułapki związane z brakiem uregulowania podziału nieruchomości przez współwłaścicieli

Pułapki związane z brakiem uregulowania podziału nieruchomości przez współwłaścicieli

Ministerstwo Rozwoju chce poprawić sytuację mieszkaniową w Polsce. Powstaną społeczne agencje najmu

Ministerstwo Rozwoju chce poprawić sytuację mieszkaniową w Polsce. Powstaną społeczne agencje najmu

Kto powoduje najwięcej wypadków w Polsce?

Kto powoduje najwięcej wypadków w Polsce?

Sezon burz ciągle trwa. Kupując ubezpieczenie, nie kieruj się tylko jego ceną

Sezon burz ciągle trwa. Kupując ubezpieczenie, nie kieruj się tylko jego ceną

Nowelizacja ustawy refundacyjnej nie poprawi dostępu do innowacyjnych terapii w Polsce. Problemem ponownie zbyt niskie finansowanie

Nowelizacja ustawy refundacyjnej nie poprawi dostępu do innowacyjnych terapii w Polsce. Problemem ponownie zbyt niskie finansowanie

Polecamy
mar 17th 3:04 PM
Prawo

Rolnicy i rodziny wielodzietne muszą złożyć wniosek, żeby skorzystać z wyższych limitów zamrożenia cen prądu. Mają na to czas do 30 czerwca

mar 17th 11:04 AM
Prawo

Nowelizacja ustawy wiatrakowej wkrótce wejdzie w życie. Niekorzystne regulacje to niejedyny problem branży w Polsce

mar 17th 6:16 AM
Prawo

Jak bezpiecznie kupić używane auto

mar 10th 3:14 PM
Prawo podatkowe

Papierowe faktury przestaną istnieć

mar 10th 1:13 PM
Prawo gospodarcze

Trzy najważniejsze zmiany dla średnich i małych firm

mar 6th 9:40 PM
Prawo podatkowe

Rosja na czarnej liście rajów podatkowych

mar 6th 11:08 AM
Prawo cywilne

Zalania i pożary najczęstszą przyczyna szkód w mieszkaniach. Istotnie rosną wypłaty odszkodowań z tego tytułu

mar 4th 12:07 AM
Prawo gospodarcze

Co wybiorą firmy, raj podatkowy czy polską fundację rodzinną

mar 2nd 11:36 AM
Prawo

Kto może skorzystać z pomocy z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców?

lut 28th 10:23 PM
Prawo

Mali przedsiębiorcy wpadają w spirale długu z powodu rosnących składek ZUS

lut 27th 11:27 AM
Prawo

W kwietniu i maju firmy poznają podatkowe skutki Polskiego Ładu

lut 27th 11:23 AM
Prawo

Ustawa wiatrakowa wraca do Sejmu. Branża apeluje o utrzymanie senackich poprawek w sprawie 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

lut 24th 10:23 PM
Prawo

Od października w Warszawie zacznie obowiązywać całkowity zakaz palenia węglem. W użyciu wciąż jest ponad 4 tys. kopciuchów

lut 21st 10:05 PM
Prawo cywilne

ZBP: Opinia Rzecznika TSUE niczego nie przesądza w sprawach frankowiczów. Widać w niej rozbieżności i sprzeczność z wcześniejszym orzecznictwem

lut 21st 11:18 AM
Prawo medyczne

Część chorych z rakiem prostaty pozostaje wykluczona z innowacyjnej terapii. Onkolodzy i pacjenci apelują o zmiany w programie lekowym

  • Strona Główna
  • Kontakt
  • Back to top
© BezMapy.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wykonanie: Podróże z Odyseuszami